Social Icons

Pages

Wednesday 6 June 2012

Khas Dari #AmanKampusKenyalang , Terima Kasih MINDEF!!


Terima Kasih Pahlawan Negara..

Perwira negara bersama peserta Aman Kampus bergambar bersama...
Sekarang ini sedang berlangsungnya Misi Aman Kampus Kenyalang Fasa 3 ke seluruh pelusuk negeri Sarawak. 

Aman Kampus, siapa yang tak tahukan..sebuah program anjuran Alumni ASPIRASI SeMalaysia. Aku pun pernah join program Aman Kampus siri 1 dan 2..Matlamatnya sangat jelas iaitu ingin menunjukkan kepada masyarakat bahawa mahasiswa di Malaysia ini mahukan keamanan di Kampus dan cintakan kepada negara..

Aku nak ambil kesempatan ini mengucapkan jutaaan terima kasih kepada PDRM yang telah memberi kerjasama yang amat baik bagi memastikan perjalanan konvoi Aman Kampus Fasa 1 dan 2 berjalan lancar. Malah, aku jga dimaklumkan Fasa 3 Aman Kampus Kenyalang ini turut mendapat kerjasama dari PDRM dan Kementerian Pertahanan Malaysia. 

Kerjasama daripada Kementerian ini dijalinkan atas satu matlamat iaitu Cintakan Keamanan..


bukan macam pro mahasewel...kerana mereka Polis Susah...PM dan Menteri KPT dihina..'Makal Sakti' tengkorak korang...pro mahasewel seperti ini memang tak perlu dijadikan tauladan..kalau sempadan tu OK...bukan nak fitnah mereka..tapi inilah realtinya..berdemonstrasi hantar batu nisan, berarak sambil kata hancurkan Perdana Menteri..WTF?

Angkatan Tentera Malaysia (ATM) yang bersetuju bekerjasama dalam misi Keamanan Aman Kampus ini dalam membekalkan makan yang halal sepanjang kembara ini berlangsung. Para peserta Aman Kampus merasa sedikit bertuah apabila dapat merasa air tangan Chef dari ATM sewaktu di RP Gundak dan RP Keli di Sarikei, Sarawak. Aku tak tahulah kalau tanpa kerjasama ATM ni..budak2 aman kampus ni nak makan apa agaknya..badan dah la penat...bekalan bahan mentah bukannya mereka bawa...

Semasa kunjungan YAB Perdana Menteri di RP George Chungut untu meraikan Hari Gawai, ATM dan PGAm turut menyumbang bakti menyediakan makanan Halal kepada semua tetamu yang hadir..

YB Dato Dr Latif, Timb Menteri Pertahanan Malaysia sewaktu 
di Lapangan Terbang Udara TUDM, Subang
Pengerusi Bersekutu Aman Kampus Kenyalang di dalam
pesawat tentera yang membawa bekalan berupa baju, buku
dan badge untuk diberikan kepada masyarakat Iban sepanjang kembara nanti.

Logo MINDEF antara logo yang tertera pada banner Aman Kampus Kenyalang
sebagai pihak yang bekerjasama dengan Aman Kampus Kenyalang.



 

No comments:

Post a Comment